Aqua Zdrój, Wałbrzych
, Wałbrzych
Ankunft
Abfahrt

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

w Wałbrzyskim Centrum Sportowo-Rekreacyjnym „AQUA-ZDRÓJ” sp. z o.o. obowiązujące dla części hotelowo – restauracyjnej Spółki

  1. Hauptseite
  2. Hotel
  3. STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

w Wałbrzyskim Centrum Sportowo-Rekreacyjnym „AQUA-ZDRÓJ” sp. z o.o.

obowiązujące dla części hotelowo – restauracyjnej Spółki

 

 

Postanowienia ogólne

 

§ 1.

1. Określa się Standardy Ochrony Małoletnich na części hotelowo – restauracyjnej Spółki Wałbrzyskie Centrum Sportowo-Rekreacyjne „AQUA-ZDRÓJ” sp. z o.o., zwane dalej Standardami.

2. Standardy dotyczą działań i zachowań oraz sposobu postępowania na następujących częściach obiektów Spółki:

1) Hotel,

2) Restauracja,

3) Kamperowisko.

3. Używane w Standardach pojęcia mają następujące znaczenie:

1) Standardy –Standardy Ochrony Małoletnich na obiektach Spółki Wałbrzyskie Centrum Sportowo-Rekreacyjne „AQUA-ZDRÓJ” sp. z o.o.

2) Małoletni (Dziecko) – każda osoba do ukończenia 18 roku życia,

3) Personel lub Członek Personelu – osoba zatrudniona przez Spółkę na podstawie umowy o pracę oraz osoba świadcząca usługi na rzecz Spółki na podstawie odrębnej umowy,

4) Zarząd Spółki – osoba lub osoby pełniące funkcję Członków Zarządu Spółki lub też na innej podstawie upoważnione do działania w imieniu Spółki,

5) Krzywdzenie Małoletniego – popełnienie czynu zabronionego lub czynu karalnego na szkodę Małoletniego (Dziecka) lub podjęcie jakiegokolwiek działania bądź zaniechanie powodujące zagrożenie lub naruszenie dobra Małoletniego (Dziecka),

6) Dane Osobowe Małoletniego – wszelkie informacje umożliwiające identyfikację Małoletniego (Dziecka), w szczególności takie jak imię, nazwisko, nr PESEL, wizerunek;

7) Opiekun Prawny Małoletniego – rodzic bądź przedstawiciel ustawowy Małoletniego (Dziecka) niebędący rodzicem, ustanowiony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;

8) Karta Interwencji – dokument wg wzoru ustalonego przez Zarząd Spółki, sporządzany w każdym przypadku stwierdzenia Krzywdzenia lub podejrzenia Krzywdzenia Małoletniego;

9) Rejestr interwencji – rejestr prowadzony przez Zarząd Spółki lub przez osobę wyznaczoną przez Zarząd Spółki wg wzoru ustalonego przez Zarząd Spółki, w którym dokumentowane są przypadki interwencji w związku ze stwierdzeniem Krzywdzenia lub podejrzenia Krzywdzenia Małoletniego

10) Klient – osoba nieletnia lub dorosła korzystająca z usług Spółki bądź też inna osoba przebywająca na terenie obiektów Spółki,

11) Hotel – Hotel prowadzony przez Spółkę Wałbrzyskie Centrum Sportowo – Rekreacyjne „AQUA-ZDRÓJ” sp. z o.o.  oraz Kamperowisko, na którym parkują upoważnione pojazdy z możliwością nocowania w nich.   

4. Ilekroć w niniejszych Standardach mowa jest o wystąpieniu Krzywdzenia Małoletniego, należy przez to rozumieć również podejrzenie Krzywdzenia Małoletniego.

5. Ilekroć w niniejszych Standardach mowa jest o przebywaniu w obiekcie należy przez to rozumieć korzystanie z usług noclegowych Spółki oferowanych zarówno w Hotelu jak i na Kamperowisku, a także usług świadczonych w Restauracji, bądź też tylko zainteresowanie możliwością skorzystania z tych usług, a w szczególności usług noclegowych w Hotelu lub na Kamperowisku.

 

§ 2

Dla skutecznego zapobiegania krzywdzeniu dzieci niezbędna jest identyfikacja dziecka przebywającego w obiekcie i jego relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie. Personel podejmuje wszelkie możliwe kroki zmierzające do przeprowadzenia identyfikacji dziecka i jego relacji z osobą dorosłą, z którą znajduje się w obiekcie.

 

§ 3

1. Niniejsze Standardy mogą stanowić swoistą niedogodność dla Klientów korzystających
z poszczególnych obiektów Spółki, a stosowanie Standarów przez Personel Spółki może wiązać się
z różnymi reakcjami Klientów, w tym z niezrozumieniem istnienia obowiązku i podstaw ich stosowania.

2. Osoba stosująca Standardy powinna wykazać zrozumienie dla różnorodnych reakcji Klientów z tym związanych ale też podjąć działania mające na celu próbę wytłumaczenia konieczności zastosowania ustalonych procedur i podstaw, z których obowiązek ten wynika, jak również powinna konsekwentnie realizować ustalone w Standardach procedury.

3. Negatywna reakcja Klienta na podjęcie przez Personel Spółki działań związanych ze stosowaniem Standardów nie stanowi podstawy do odstąpienia od ich stosowania. Personel Spółki, w przypadku powzięcia wątpliwości dotyczących sytuacji związanej ze stosowaniem niniejszych Standardów, jest zobowiązany do podjęcia kontaktu z bezpośrednim przełożonym i ustalenia z nim sposobu postępowania w danym przypadku.

4. Stosowanie Standardów nie stanowi działań wymierzonych przeciwko Klientom i ich dobru.

5. Personel Spółki stosujący Standardy nie ponosi negatywnych konsekwencji ze strony Pracodawcy
w przypadku podjęcia działań opisanych w Standardach.

6. Standardy powinny być stosowane z zachowaniem zasady proporcjonalności względem zaistniałej sytuacji i w sposób racjonalny, ale też z uwzględnieniem poziomu rozwoju emocjonalnego oraz intelektualnego dzieci, w tym ewentualnej ich niepełnosprawności.

 

§ 4

W Spółce uwzględniane są zasady bezpiecznej rekrutacji uwzględniające wymogi przepisów prawa,
w tym – w przypadku osób mogących mieść lub mających kontakt z Małoletnimi w związku
z wykonywanymi obowiązkami lub świadczonymi usługami - dokonywane jest sprawdzanie osób zatrudnianych w Spółce i osób, które mają świadczyć usługi na rzecz Spółki, w odpowiednich rejestrach.

 

§ 5

1. Dobro osób Małoletnich jest naczelną wartością, którą kieruje się Spółka prowadząc działalność związaną z rekreacją, sportem oraz rozwijaniem zainteresowań przez Małoletnich, a także świadczeniem usług hotelarskich i restauracyjnych, co oznacza, że:

1) Każda osoba Małoletnia winna być traktowana z należnym jej szacunkiem oraz poszanowaniem jej godności,

2) Niedopuszczalne jest Krzywdzenie Małoletniego, w tym w szczególności stosowanie wobec niego przemocy w jakiejkolwiek formie.

2. Personel Spółki powinien zareagować w sytuacji Krzywdzenia Małoletniego lub zaistnienia uzasadnionego podejrzenia, że dochodzi do Krzywdzenia Małoletniego.

 

 

 

 

 

 

Zasady zapewniające bezpieczne relacje między Małoletnim a Personelem Spółki,

a w szczególności zachowania niedozwolone wobec Małoletnich

 

§ 6

1. W komunikacji z Małoletnimi należy zachować cierpliwość i szacunek.

2. Niedopuszczalne jest zawstydzanie, upokarzanie, lekceważenie lub obrażanie Małoletniego.

3. Należy unikać sytuacji pozostawania Członka Personelu z Małoletnim sam na sam w pomieszczeniach nieobjętych monitoringiem, chyba że jest to uzasadnione szczególnymi okolicznościami (np. zagrożenie życia/zdrowia Małoletniego).

5. Nie wolno zachowywać się w obecności Małoletnich w sposób niestosowny. Niedopuszczalne są następujące zachowania: używanie wulgarnych słów, gestów, żartów, czynienie obraźliwych uwag, nawiązywanie w wypowiedziach do aktywności bądź atrakcyjności seksualnej lub wykorzystywanie wobec Małoletniego relacji władzy lub przewagi fizycznej (zastraszanie, przymuszanie, groźby).

6. Obowiązuje zasada równości traktowania Małoletnich – bez względu na ich płeć, orientację seksualną, sprawność/niepełnosprawność, status społeczny, etniczny, religijny, kulturowy, światopogląd.

7. Zabronione jest nawiązywanie z Małoletnim jakichkolwiek relacji romantycznych lub seksualnych, czy składanie mu propozycji o nieodpowiednim charakterze. Dotyczy to także seksualnych komentarzy, żartów, gestów, udostępniania Małoletnim treści erotycznych i pornograficznych bez względu na formę.

8. Zabronione jest proponowanie Małoletnim alkoholu, wyrobów tytoniowych, e-papierosów, napojów energetycznych, nielegalnych substancji, jak również używanie ich w obecności Małoletnich.

9. Kontakt fizyczny Członka Personelu z Małoletnim jest co do zasady niedozwolony. Wyjątkiem są sytuacje kiedy kontakt taki nie prowadzi do Krzywdzenia Małoletniego i jest uzasadniony okolicznościami – np. udzielenie pierwszej pomocy, inne sytuacje zagrożenia życia/zdrowia Małoletniego. Należy w związku z tym przestrzegać następujących zasad:

1) nie wolno bić, popychać, szturchać ani w jakikolwiek inny sposób naruszać integralności fizycznej Małoletniego,

2) nie wolno dotykać Małoletniego w sposób, który może być uznany za nieprzyzwoity bądź niestosowny,

3) nie wolno łaskotać, udawać walki z Małoletnimi czy prowadzić brutalnych zabaw fizycznych,

4) kontakt fizyczny z Małoletnim nigdy nie może być niejawny bądź ukrywany, wiązać się z jakąkolwiek gratyfikacją ani wynikać z relacji władzy,

5) w sytuacjach wymagających udzielenia Małoletniemu pomocy, należy unikać kontaktów innych niż niezbędne do udzielenia pomocy.

10. Nie wolno zapraszać Małoletnich do swojego miejsca zamieszkania/pobytu ani spotykać się z nimi poza godzinami pracy. Dotyczy to także kontaktów z Małoletnimi poprzez prywatne kanały komunikacji (prywatny telefon /e-mail, komunikatory, profile w mediach społecznościowych).

11. Jeśli zachodzi taka konieczność, właściwą formą komunikacji z Małoletnim lub jego Opiekunem prawnym poza godzinami pracy są kanały służbowe (e-mail, telefon służbowy).

 

Zasady i procedury identyfikacji Małoletniego przebywającego w obiekcie hotelarskim i jego relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w tym obiekcie

 

§ 7

1. Personel Recepcji Hotelowej dokonuje identyfikacji małoletniego i jego relacji do osoby dorosłej,
z którą przebywa w Hotelu.

2. Podstawowym sposobem prowadzonej identyfikacji są dokumenty Małoletniego oraz osoby dorosłej, z którą przebywa on w Hotelu, a w razie ich braku, rozmowa z dorosłym oraz z małoletnim. Jeżeli osoba dorosła nie jest rodzicem ani opiekunem prawnym małoletniego, należy poprosić tę osobę o okazanie stosownego dokumentu, zgody rodzica lub opiekuna prawnego na pozostawanie przez małoletniego pod opieką wspomnianego dorosłego.

3. Jeśli w trakcie przeprowadzania procedury opisanej w ust. 1 Personel Recepcji nabierze jakichkolwiek wątpliwości co do relacji łączącej Małoletniego i osobę dorosłą, z którą przebywa on w Hotelu, wówczas należy o tym powiadomić Kierownika Hotelu, jego zastępcę lub Zarząd Spółki. Małoletni, jak i osoba dorosła powinni w tym czasie pozostawać pod obserwacją pracowników Hotelu. Działania, o których mowa w zdaniu poprzednim powinny się odbywać dyskretnie. W przypadku oddalenia się tych osób
z terenu obiektu Spółki należy podjąć działania mające na celu utrwalenie informacji o rodzaju pojazdu, którym poruszały się te osoby, w tym utrwalić numer rejestracyjny tego pojazdu.

4. Personel Recepcji zwraca uwagę na sposób wypowiadania się przez Małoletniego, w tym w obecności dorosłego, który mu towarzyszy. Należy ocenić czy Małoletni ma możliwość swobodnego
i nieskrępowanego wypowiadania się, a także czy dorosły, z którym małoletni przebywa w Hotelu, nie udzielał odpowiedzi na pytania zadawane małoletniemu. Jeśli dorosły w jakikolwiek sposób utrudnia kontakt z małoletnim lub wywiera na niego presję, choćby tylko swoją obecnością, wówczas należy poprosić dorosłego o opuszczenie pomieszczenia na czas prowadzenia rozmowy z małoletnim, a także poprosić o obecność w trakcie rozmowy dodatkowo innego członka Personelu Spółki.

 

Zasady i procedury reagowania w przypadku uzasadnionego przypuszczenia,

że dobro Małoletniego znajdującego się na terenie obiektu hotelarskiego

lub korzystającego z usług turystycznych jest zagrożone

 

Procedury i osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego oraz zawiadamianie sądu opiekuńczego

 

§ 8

1. W przypadku Krzywdzenia Małoletniego na terenie Hotelu i/lub Restauracji Spółki lub podejrzenia takiego Krzywdzenia, każda osoba będąca świadkiem Krzywdzenia lub mająca podejrzenie Krzywdzenia (w tym osoba Małoletnia), powinna zgłosić tę okoliczność Personelowi Spółki.

2. Informację o takim zdarzeniu można zgłosić również w Biurze Zarządu Spółki w godzinach jego pracy, a w sytuacjach nagłych dowolnej osobie z Personelu.

3. Członek Personelu Spółki, któremu zgłoszono Krzywdzenie Małoletniego lub podejrzenie Krzywdzenia powinien niezwłocznie podjąć działania opisane w niniejszych Standarach.

 

§ 9

1. W przypadku, gdy Członek Personelu zauważy na terenie Hotelu lub Restauracji zachowanie innej osoby noszące znamiona Krzywdzenia Małoletniego, ma obowiązek w pierwszej kolejności podjąć działania zmierzające do wyeliminowania takich zachowań, w szczególności przez zwrócenie uwagi osobie dopuszczającej się tych zachowań oraz niezwłocznie zawiadomić o sytuacji Zarząd Spółki lub swojego przełożonego. Przełożony Członka Personelu w porozumieniu z Prezesem Zarządu podejmuje decyzję o konieczności wezwania Policji. Członek Personelu, który był świadkiem zdarzenia sporządza notatkę służbową (pisemną lub e-mail) zawierającą opis sytuacji i przekazuje ją Zarządowi. W notatce tej powinna zostać zamieszczona informacja o dacie, godzinie i miejscu wystąpienia zdarzenia, co jest niezbędne celem zabezpieczenia nagrań monitoringu.

2. W przypadku powzięcia przez Członka Personelu podejrzenia, że doszło do Krzywdzenia Małoletniego lub zgłoszenia takiej okoliczności przez Małoletniego, Opiekuna Prawnego Małoletniego lub przez osobę trzecią, Członek Personelu ma obowiązek: zawiadomić niezwłocznie o zaistniałej sytuacji Zarząd Spółki lub swojego przełożonego. Przełożony Członka Personelu w porozumieniu z Zarządem Spółki podejmuje decyzję o konieczności wezwania Policji. Członek Personelu, który był świadkiem zdarzenia sporządza notatkę służbową (pisemną lub e-mail) zawierającą opis sytuacji i przekazuje ją Zarządowi. W notatce tej powinna zostać zamieszczona informacja o dacie, godzinie i miejscu wystąpienia zdarzenia, co jest niezbędne celem zabezpieczenia nagrań monitoringu.

3. W przypadku zdarzeń na terenie obiektu wymagających natychmiastowej reakcji, w szczególności, zagrożenia życia Małoletniego lub grożącego mu ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, Członek Personelu będący świadkiem zdarzenia natychmiast:

1) powiadamia odpowiednie służby dzwoniąc pod nr 112 (policja, pogotowie),

2) zawiadamia Personel Kas Basenowych o konieczności udzielenia pomocy przez ratownika basenowego poza terenem Krytej Pływalni (jeśli do zdarzenia doszło poza terenem Krytej Pływalni),

3) zawiadamia o zdarzeniu Zarząd Spółki lub przełożonego,

4) sporządza notatkę służbową (pisemną lub e-mail) zawierającą opis sytuacji i przekazuje ją Zarządowi.

4. Po przybyciu na miejsce zdarzenia Policji lub innych wezwanych służb członek Personelu powiadamia te podmioty o stwierdzeniu wystąpienia lub podejrzeniu wystąpienia zdarzenia i pozostaje do ich ewentualnej dyspozycji.

5. Notatka służbowa dotycząca zdarzenia lub podejrzenia wystąpienia zdarzenia krzywdzenia Małoletniego może zostać sporządzona w formie papierowej lub elektronicznej i może zostać wysłana na adres mailowy: biuro@aqua-zdroj.pl. W notatce tej powinna zostać zamieszczona informacja
o dacie, godzinie i miejscu wystąpienia zdarzenia, co jest niezbędne celem zabezpieczenia nagrań monitoringu. Notatka ta powinna zawierać zwięzły opis przebiegu zdarzenia.

6. Z zastrzeżeniem obowiązków Personelu określonych w ust. 1- 3 powyżej, interwencja prowadzona jest przez Zarząd Spółki, przy czym Zarząd może wyznaczyć na stałe do realizacji tego zadania inną osobę spośród Personelu Spółki. W przypadku wyznaczenia takiej osoby, jej dane (imię, nazwisko, służbowy
e – mail i telefon) zostaną podane do wiadomości Personelu. W przypadku wyznaczenia przez Zarząd Spółki takiej osoby, może ona samodzielnie przeprowadzić taką interwencję. W ramach interwencji poleca się zabezpieczyć monitoring, jeśli zdarzenie miało miejsce na terenie objętym monitoringiem.

7. Jeżeli zgłoszono Krzywdzenie Małoletniego ze strony osoby wyznaczonej do prowadzenia interwencji, wówczas interwencja prowadzona jest przez Zarząd Spółki. Jeżeli zgłoszono Krzywdzenie Małoletniego ze strony Zarządu Spółki, a nie została wyznaczona osoba do prowadzenia interwencji, wówczas działania opisane w niniejszym paragrafie podejmuje osoba, która dostrzegła Krzywdzenie lub do której zgłoszono podejrzenie Krzywdzenia Małoletniego.

8. W przypadku, gdy doszło do Krzywdzenia Małoletniego, Zarząd Spółki (lub upoważniona przez Zarząd osoba) informuje o tym Opiekuna Prawnego Małoletniego. Informacja o wystąpieniu takiego zdarzenia powinna obejmować wskazanie na możliwość zgłoszenia podejrzenia Krzywdzenia Małoletniego do odpowiedniej instytucji (prokuratura/policja lub sąd rodzinno-opiekuńczy lub najbliższy ośrodek pomocy społecznej).

9. Jeśli interwencja dotyczy czynu zabronionego, Zarząd Spółki składa zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do prokuratury/policji.

10. Z przebiegu każdej interwencji sporządza się Kartę Interwencji według wzoru ustalonego przez Zarząd Spółki. Kartę załącza się do Rejestru Interwencji prowadzonego przez Spółkę.

11. W przypadku, gdy zauważono Krzywdzenie Małoletniego przez Opiekuna Prawnego:

1) Zarząd Spółki podejmuje starania celem wyjaśnienia sytuacji z Opiekunem Prawnym. W trakcie rozmów należy dążyć do ustalenia przebiegu zdarzenia, a także wpływu zdarzenia na zdrowie psychiczne i fizyczne Małoletniego krzywdzonego (ustalenia spisywane na Karcie Interwencji),

2) W przypadku, gdy wobec Małoletniego popełniono przestępstwo lub istnieje uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa, Zarząd Spółki sporządza zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa i przekazuje je do właściwej miejscowo policji lub prokuratury.

3) W przypadku, gdy z rozmowy z Opiekunem Prawnym (Opiekunami Prawnymi) wynika, że nie są oni zainteresowani pomocą Małoletniemu, ignorują zdarzenie lub w inny sposób nie wspierają Małoletniego, który doświadczył Krzywdzenia, Zarząd Spółki zawiadamia Policję.

12. W przypadku gdy zgłoszono Krzywdzenie Małoletniego przez Członka Personelu, wówczas osoba ta zostaje odsunięta od wszelkich form kontaktu z Małoletnimi (nie tylko z Małoletnim co do którego zgłoszono Krzywdzenie) – do czasu wyjaśnienia sprawy.

13. W przypadku gdy Członek Personelu dopuścił się wobec Małoletniego innej formy Krzywdzenia niż popełnienie przestępstwa na jego szkodę, Zarząd Spółki powinien zbadać wszystkie okoliczności sprawy, w szczególności wysłuchać osobę podejrzewaną o Krzywdzenie, Małoletniego (w porozumieniu z Opiekunem Prawnym) oraz innych świadków zdarzenia. W sytuacji gdy naruszenie dobra Małoletniego jest znaczne, w szczególności gdy doszło do dyskryminacji lub naruszenia godności Małoletniego, należy rozważyć rozwiązanie stosunku prawnego z osobą, która dopuściła się Krzywdzenia, lub zarekomendować takie rozwiązanie zwierzchnikom tej osoby. Jeżeli osoba, która dopuściła się Krzywdzenia, nie jest bezpośrednio zatrudniona przez Spółkę, lecz przez podmiot trzeci, wówczas należy zarekomendować zakaz wstępu tej osoby na teren obiektów Spółki, a w razie potrzeby rozwiązać umowę z podmiotem współpracującym.

14. W przypadku, gdy podejrzenie Krzywdzenia Małoletniego zgłosił Opiekun Prawny Małoletniego,
a podejrzenie to nie zostało potwierdzone, należy o tym fakcie poinformować Opiekuna Prawnego Małoletniego na piśmie.

15. W przypadku podejrzenia Krzywdzenia Małoletniego przez innego Małoletniego w czasie przebywania na terenie obiektów Spółki (np. na zajęciach grupowych) należy podjąć działania mające na celu zapobieżenie dalszemu Krzywdzeniu, w tym przeprowadzić rozmowę z Małoletnim podejrzewanym o Krzywdzenie oraz jego Opiekunem/Opiekunami prawnymi a także oddzielnie
z Małoletnim poddawanym Krzywdzeniu i jego Opiekunem/Opiekunami Prawnymi. Ponadto należy porozmawiać z innymi osobami mającymi wiedzę o zdarzeniu. W trakcie rozmów należy dążyć do ustalenia przebiegu zdarzenia, a także wpływu zdarzenia na zdrowie psychiczne i fizyczne Małoletniego krzywdzonego. Ustalenia są spisywane na Karcie Interwencji. Dla Małoletniego krzywdzącego oraz krzywdzonego sporządza się oddzielne Karty Interwencji.

16. Jeżeli osobą podejrzewaną o Krzywdzenie jest Małoletni w wieku od 13 do 17 lat, a jego zachowanie stanowi czyn karalny/przestępstwo, należy ponadto poinformować właściwy miejscowo sąd rodzinny lub policję poprzez pisemne zawiadomienie.

17. Jeżeli osobą podejrzewaną o Krzywdzenie jest Małoletni powyżej lat 17, a jego zachowanie stanowi czyn karalny/przestępstwo, wówczas należy poinformować właściwą miejscowo jednostkę policji lub prokuratury poprzez pisemne zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.

18. W trakcie rozmów należy upewnić się, że Małoletni podejrzewany o krzywdzenie innego Małoletniego sam nie jest krzywdzony przez opiekunów, innych dorosłych bądź innych Małoletnich. W przypadku potwierdzenia takiej okoliczności należy podjąć interwencję także w stosunku do tego Małoletniego.

19. Wszystkie osoby, które w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych powzięły informację o Krzywdzeniu Małoletniego lub informacje z tym związane, są zobowiązane do zachowania tych informacji w tajemnicy, wyłączając informacje przekazywane uprawnionym pracownikom Spółki
i uprawnionym instytucjom w ramach działań interwencyjnych.

 

Zakres kompetencji osoby odpowiedzialnej za przygotowanie personelu do stosowania standardów; zasady przygotowania personelu do ich stosowania i sposób dokumentowania tej czynności

 

§ 10

1. Wdrożenie niniejszych Standardów następuje poprzez zapoznanie wszystkich aktualnie zatrudnionych Członków Personelu z treścią niniejszych Standardów. Odpowiedzialnym za wykonanie ww. obowiązku jest Zarząd Spółki lub osoba wskazana przez Zarząd Spółki.

2. Każdy nowo zatrudniany Członek Personelu przed rozpoczęciem czynności służbowych powinien zostać poinformowany o niniejszych Standardach i ich treści oraz ma obowiązek zapoznania się z nimi.

3. Dla osób, które w ramach wykonywania czynności służbowych prowadzą zajęcia z Małoletnimi, przeprowadza się odrębne szkolenia lub instruktaże dotyczące stosowania niniejszych Standardów.

4. Zarząd może też podejmować innego rodzaju działania szkoleniowe, instruktażowe i informacyjne adresowane do Członków Personelu.

5. Wszystkie ww. czynności są dokumentowane poprzez utrwalenie ich w formie pisemnej, w tym: potwierdzenie zapoznania się przez Personel ze Standardami, potwierdzenie udziału w szkoleniach.

6. Osoba odpowiedzialna za przygotowanie personelu do stosowania standardów jest zobowiązana do poinformowania Personelu o treści standardów

7. Wzór karty interwencji zostanie udostępniony na tablicy ogłoszeń Spółki.

 

Zasady i sposób udostępniania Standardów do zaznajomienia się z nimi i ich stosowania.

 

§ 11

1. Spółka publikuje pełną treść Standardów na swojej stronie internetowej www.aquazdroj.pl oraz na tablicy ogłoszeń w części biurowej obiektów Spółki.

2. Spółka publikuje skróconą treść Standardów zawierającą informacje istotne dla Małoletnich na swojej stronie internetowej www.aquazdroj.pl jak również na tablicy informacyjnej zamieszczonej na terenie obiektów Spółki.

 

Sposób dokumentowania i zasady przechowywania ujawnionych lub zgłoszonych

 incydentów lub zdarzeń zagrażających dobru małoletniego

 

§ 12

1. W Biurze Zarządu Spółki w pok. S1.13 prowadzony jest zbiór ujawnionych lub zgłoszonych  incydentów lub zdarzeń zagrażających dobru Małoletniego.

2. Zarząd Spółki prowadzi odrębny rejestr, w którym gromadzone są informacje o incydentach lub zdarzeniach zagrażających dobru Małoletniego.

3. W rejestrze, o którym mowa w ust. 2, gromadzone są będące w posiadaniu Zarządu informacje dotyczące faktu wystąpienia zdarzenia lub podejrzenia jego wystąpienia, takie jak:

1) data i miejsce wystąpienia zdarzenia lub podejrzenia jego wystąpienia,

2) notatka członka Personelu Spółki informująca o wystąpieniu zdarzenia albo o podejrzeniu jego wystąpienia,

3) karta interwencji.

4. Informacje dotyczące poszczególnych zdarzeń lub podejrzenia ich wystąpienia są przechowywane w zamykanej szafie, bez dostępu do niej osób postronnych.

5. Dokumentację dotyczącą interwencji przechowuje się w sposób zapewniający poufność .

Załącznik nr 3

 

Standardy ochrony Małoletnich Obowiązujące na wszystkich obiektach spółki Wałbrzyskie Centrum Sportowo – Rekreacyjne „AQUA-ZDRÓJ” sp. z o.o.

 

WERSJA SKRÓCONA DLA MAŁOLETNICH

 

1. Jako nasz Klient masz prawo czuć się bezpiecznie i komfortowo na obiektach sportowych „AQUA-ZDRÓJ” w Wałbrzychu.   

2. Pamiętaj, jeżeli będziesz mieć odczucie, że zachowania jakiejkolwiek osoby przebywającej na terenie tych obiektów, obojętnie, czy jest ona naszym pracownikiem czy też klientem, a może zupełnie inną osobą, są nieodpowiednie wobec Ciebie, masz prawo zgłosić to członkowi naszego personelu.

3. Pamiętaj zatem, jeśli poczułaś albo poczułeś się niebezpiecznie, jakieś zachowanie innej osoby wywołało u Ciebie lęk, poczucie zagrożenia albo dyskomfort, powiedz nam o tym.

4. Na parterze, pomiędzy Krytą Pływalnią a Hotelem są biura administracji naszej Spółki i jeśli tylko jesteśmy w pracy, to zawsze możesz do nas przyjść. Jeśli nie ma pracowników w biurach, zgłoś to innemu członkowi personelu naszej Spółki. Rozpoznasz go najczęściej po logo „AQUA-ZDRÓJ” na koszulce.

5. Twoje prawa są bardzo ważne i będziemy ich chronić.

6. Możesz mieć pewność, że każde Twoje zgłoszenie będzie przez nas potraktowane bardzo poważnie i dokładnie je sprawdzimy. Chodzi o Twoje bezpieczeństwo i Twoje prawa, ale musisz powiedzieć, że czułeś się zagrożony zachowaniem, słowami, gestami lub czymś innym, co sprawiło, że nie czujesz się bezpiecznie i dlaczego.

7. Możesz być pewna/ pewny, że Twoje zgłoszenie, rozmowa, objęte będzie tajemnicą, po prostu nie bój się zgłosić nam, że coś jest nie tak i czujesz się z tym źle.

8. Dodatkowe i szczegółowe informacji o Twoich prawach znajdziesz na stronie internetowej w zakładce regulaminy, tablicy ogłoszeń, która jest w holu główny, obok krzeseł.

9. Pamiętaj bardzo nam zależy na Twoim bezpieczeństwie i nie zostawimy Cię samego.

Unsere Zimmer

Einzelzimmer
Ab 300Zloty /Nacht
Ab 300Zloty /Nacht

Das Zimmer für eine Person besteht aus einem Hauptraum, einem Vorraum und einem Badezimmer mit Dusche. Ein 20 m² großes Zimmer mit Panoramablick auf ...

Einzelheiten des Zimmers

Einzelzimmer

  • Fläche: 20m²
  • Personen maximal: 1
Doppeltzimmer
Ab 410Zloty /Nacht
Ab 410Zloty /Nacht

Zimmer für zwei Personen mit zwei Einzelbetten oder einem Queensize-Bett, bestehend aus einem Hauptraum, einem Vorraum und einem Badezimmer mit Dusche ...

Einzelheiten des Zimmers

Doppeltzimmer

  • Fläche: 20m²
  • Personen maximal: 2
Drei-Personen-Zimmer
Ab 510Zloty /Nacht
Ab 510Zloty /Nacht

Das Dreibettzimmer besteht aus einem Hauptraum, einem Vorraum und einem Badezimmer mit Dusche oder Badewanne. 27 m² großes Zimmer mit Panoramablick auf ...

Einzelheiten des Zimmers

Drei-Personen-Zimmer

  • Fläche: 27-33m²
  • Personen maximal: 3
Doppel Zimmer Komfort
Ab 530Zloty /Nacht
Ab 530Zloty /Nacht

Pokój dla maksymalnie 3 osób, skladający się z pokoju głównego, przedsionka oraz łazienki z wanną. Pokój o powierzchni ...

Einzelheiten des Zimmers

Doppel Zimmer Komfort

  • Personen maximal: 2
Zeige alle

ul. Ratuszowa 6
58-304 Wałbrzych, PL

Siehe auf der Mappe

Um hochwertige Dienstleistungen anzubieten, verwendet der Service Cookies, die im Speicher des Browsers gespeichert sind. Ausführliche Informationen über den Zweck ihrer Verwendung, einschließlich der Verarbeitung von Benutzeraktivitätsdaten und der Personalisierung von Werbung, sowie die Möglichkeit, Cookie-Einstellungen zu ändern, finden Sie in der Datenschutzrichtlinie.
Durch Klicken auf ALLE AKZEPTIEREN stimmen Sie der Nutzung von Technologien wie Cookies und der Verarbeitung Ihrer personenbezogenen Daten durch WAŁBRZYSKIE CENTRUM SPORTOWO-REKREACYJNE "AQUA-ZDRÓJ" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Ratuszowa 6, 58-304, Wałbrzych, die im Internet gesammelt werden, wie z. B. IP-Adressen und Cookie-Identifikatoren, zu Analyse- und Marketingzwecken zu (einschließlich automatisierter Anzeigenausrichtung, Messung ihrer Wirksamkeit und Verarbeitung von Benutzerdaten zu Analysezwecken). Änderungen der Cookie-Einstellungen und detaillierte Zustimmungspräferenzen können Sie in den Einstellungen vornehmen.

Datenschutzeinstellungen verwalten
Notwendige Cookies

Cookies, die für den Betrieb der auf der Website verfügbaren Dienste erforderlich sind und das Durchsuchen von Angeboten oder das Buchen von Reservierungen ermöglichen, unterstützen Sicherheitsmechanismen wie die Authentifizierung von Benutzern und die Erkennung von Missbrauch. Diese Dateien sind für das ordnungsgemäße Funktionieren der Website erforderlich. Sie benötigen Ihre Zustimmung nicht.

Analytische Cookies

Cookies, die es ermöglichen, Informationen über die Nutzung der Website durch den Benutzer zu sammeln, um deren Betrieb zu optimieren und an die Erwartungen des Benutzers anzupassen. Durch die Zustimmung zu diesen Cookies stimmen Sie der Verarbeitung von Daten über Ihre Aktivitäten auf der Website zu Analysezwecken zu.

Marketing-Cookies

Cookies, die es ermöglichen, dem Benutzer Marketinginhalte entsprechend seinen Präferenzen anzuzeigen und ihn über Marketingangebote zu informieren, die seinen Interessen entsprechen, einschließlich Informationen über die Aktivitäten des Benutzers, Produkte und Dienstleistungen des Website-Administrators und Drittanbieter. Die Zustimmung zu diesen Cookies bedeutet, dass Ihre Daten zur Personalisierung von Werbung und zur Analyse der Wirksamkeit unserer Werbekampagnen verwendet werden können.

Ihre Einstellungen wurden noch nicht gespeichert